• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

19 czerwca 2013

Różano mi...

Nie macie jeszcze dość mojego ogrodu?

Obiecałam Wam ostatnio, że pokażę jak moje róże przy tarasie oszalały:) Posadziłam je pod koniec letniego sezonu w ubiegłym roku, takie małe i niepozorne.
A dziś?
Na prawdę oszalały :)




Długo myślałam nad odmianą i kolorem, ale "padło" na elegancką i uniwersalną biel i nie żałuję decyzji. A moje "aspirynki" w fazie paków są bladoróżowe - mam więc też namiastkę różu :)




Taras już zaolejowany, odzyskał piękny głęboki kolor. Tylko mebli tarasowych jeszcze brak - nie licząc leżaka :) Stół ogrodowy niebawem wyprowadzi się salonu na taras (nareszcie kończę stół do jadalni!), a krzesła - już wybrane - czekają na zakup...




Pozostaje szycie dachu i zasłon....czy ja się w tym roku poopalam?? :P




Chyba nie - sądząc po inwazji skrzypu na rabatach :( 
Czeka mnie żmudne i mozolne wypalanie gada chemią, nic innego niestety nie działa :(
Chwasty też mnie nie oszczędzają, na ułożenie czeka sterta kamieni na skarpie, iglaki i bukszpany wołają o fryzjera, a różom moim ślicznym pora zrobić oprysk...niestety ekologiczne sposoby nie dały rady mszycy i skoczkowi, czas wytoczyć cięższy kaliber...

A w temacie róż :)
Moje różanki rozpoczynają swój spektakl :)





W tym roku nie przycięłam ich zbyt radykalnie dlatego mam tu istny busz - w kolejnych latach już nie będę bała się sekatora wiosną! Plusem sytuacji będzie to, że w domu gościć będą róże cięte w wazonach, przy takiej obfitości nie żal mi będzie uszczknąć po kilka sztuk raz na jakiś czas...

Podobno z różami jest jak z tatuażem...po pierwszej masz ochotę na więcej...i więcej...i więcej....ja mam już 10 odmian i czuję 'lekki" niedosyt...tylko miejsca na kolejne na szczęście brak....

Przy różankowej ławeczce przytupnęły latarenki tarasowe i zwieszające się pięknie kremowe surfinie...jeszcze chwilkę i nie będzie widać donic!


Dodaj napis



Słońce praży dziś niemiłosiernie dlatego chwilowo odpoczywamy od upałów w chłodnym domu...popołudniu wytaczam wojnę chwastom...znowu :P



Miłego dnia Kochani!!
I pamiętajcie o wodzie!
Dla siebie i kwiatków :)

62 komentarze:

  1. Ja nie mam dosyć!! Stworzyłaś przepiękne miejsce choc w ten sposób moge nacieszyc oko! Róże cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bajeczny masz ogrod Aniu, taras zrobil na mnie ogromne wrazenie. Pieknie go zaranzowalas.
    Rozyczki rzeczywiscie wziely sie ostro do roboty:)
    usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anetko - jeszcze w tym roku nic - oprócz olejowania i kwiatów - nie jest zrobione...czekają meble, zasłony. Mam nadzieję, że zdążę przed końcem sezonu :)

      Usuń
  3. Róże pięknie zakwitły. Piękny taras i ogród. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. cudny ogród i piekne róże :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja z moim M. zadecydowalismy, ze jesli zmienimy mieszkanie to MUSI posiadac ogrod, albo przynajmniej kawalek zielonej trawki...jak ja za tym tesknie ;)))I wlasnie rowniez beda takie firany...cudnie u Ciebie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, ja zawsze i wszędzie polecam te woale, bo stwarzają na prawdę fajny klimat w domu...

      Usuń
  6. Przepieknie :-D :-D

    Pozdrawiam cieplo :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny ogród, chętnie usiadłabym na Twoim tarasie z ksiązką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karolinka - ja też :P Na prawdę nie ma kiedy posiedzieć w dzień...może będę siedzieć wieczorami :)

      Usuń
  8. Bajka!!!
    Cudna ta kompozycja roślinek na rogu.
    Możesz mi zdradzić gdzie można kupić ławeczkę?
    Tą taką w tle małą.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beatko, kupiłam ją rok temu na allegro. Nie mam już tej transakcji w archiwum, ale tutaj masz podobną teraz

      http://allegro.pl/lawka-producent-i3316648973.html

      Buźka

      Usuń
  9. Aniu!!

    Na skrzyp nie ma rady!! ja nawet gada pędzelkowałam jakąś wredną chemią, owszem uschły te maziane, obok wyrosły nowe:( . Skrzyp jest bardzo ekspansywny i mam wrażenie z obserwacji , im więcej go wyrywałam tym więcej go rosło, on się urywał - bo ma bardzo długie korzenie a z tego urwanego kawałka wyrastało kilka..... także dałam sobie spokój , wyrywam go bardzo rzadko , jak już naprawdę szpeci i jest go o wiele mniej niż w poprzednich latach:)

    Taras cudowny! Pozdrawiam Patti

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patti, właśnie wiem :( Ja też w ubieglym roku rwałam, a teraz mam po prostu busz skrzypowy wszędzie :( Zrozpaczona jestem, bo zagłusza mi wiele roślin i wyłazi doslownie wszędzie...Wypowiadam mu wojnę i mimo wszystko sprobuję chemii....może go choć osłabię?

      Usuń
  10. Uwielbiam Wasz piękny ogród. Jest dla mnie największą inspiracją. Mój tarasik przy twoim wygląda jak kopciuszek. Piękną podłoga robi największe wrażenie. Cud, miód i malina :))))))
    pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiula - Ty mi tu nie słodź kochana, bo ja Twój taras dziś oglądałam :) Jest rewelacyjny i bardzo klimatyczny - i teraz własnie ja jeszcze powalczę z 25 m materiału, żeby było klimatycznej :)

      Usuń
  11. Taras..."o maj gat":) Jest piękny jak w telenowelach u bogaczy:) Na prawdę włożyłaś dużo serca i widać to. Zresztą surowy prezentowałby się też powalający. Jest po prostu z założenia CUDNY.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahahaha...spadłam z krzesła czytając ten komentarz :P No bogaczami to nie jesteśmy (chyba za bardo nie żałuję:P) Oj serca tam dużo....a plany dalekosiężne :)

      Usuń
  12. Zechciej Aniu wpaść do mnie i ocenić mój DOKOŃCZONY BALKON. To będzie dla mnie przyjemność;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadłam, nie oceniłam tylko doceniłam - ślicznie jest! :)

      Usuń
  13. Taras marzenie, baaardzo fajny. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj pięknie u Ciebie, ławeczka cudna! Wiesz, ja też chyba się nie poopalam, ciągle coś do roboty ... Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że jest nas więcej :) Czasem się zastanawiam czy bym jeszcze tak umiała po prostu położyć się i opalać :P

      Usuń
  15. Oj my z Młodym dzisiaj tez na dzień musieliśmy się schować do domku. Teraz po późnym (u nas tak zawsze) obiadku ruszam w bój. A skrzyp u mnie na szczęście tylko w jednym miejscu w ogrodzie rośnie - niestety jest to mój zakątek ziołowy. Ja jednak wykopuję dziada ile tylko się da z korzeniem. I robię często przegląd, żeby się ich pozbywać póki małe. W drugim ogrodzie nie mam tego problemu, bo tam (tfu, tfu) się nie pojawił.
    A taras i ogród masz cudny. Mam nadzieję, że za parę lat osiągnę podobny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu - u mnie z wykopywaniem dziada nie przejdzie, bo rośnie mi w kwiatach, w krzakach...dlatego i pole manewru z chemią mam mocno ograniczone - zostaje Roundup i pędzelek...chyba się "zajadę" :)

      Usuń
  16. Piękny masz taras. Ja marzę, że kiedyś zmienię u siebie znienawidzoną kostkę i zastąpię ją takimi "ala deskami". Zasłonki przy filarach dodają całości takiej lekkości. Czekam na fotki po umeblowaniu i pozdawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beti a jaka masz kostkę? Brukową granitową? My rozważaliśmy tę opcję i też ją lubię...no chyba, że polbruk...

      Usuń
  17. Przepiękny taras, aż chce się wypoczywać, opalać i podziwiać kwiaty :) Chociaż w takim otoczeniu to i prace ogrodowe są cudownym doświadczeniem :)
    Róże niesamowite, jestem ich wielką miłośniczką ale rzeczywiście mszyce chyba lubią je jeszcze bardziej niż my :(
    Trzymam kciuki za powodzenie misji eliminacji niechcianych ogrodowych gości :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och mszyce, skoczki - w tym roku inwazja - ale sama sobie jestem winna bo slabo podcięłam róże wiosną i teraz jest za gęsto na różankach....mam nauczkę na kolejne sezony :)

      Usuń
  18. Niesamowity taras! Jak z katalogu! I ten ogród! Z wielką chęcią zobaczyłabym znacznie więcej :D Ja jestem w trakcie aranżowania własnego ogrodu i Twój jest taki jaki chciałabym mieć u siebie :D My w tym roku zasadziliśmy tuje szmaragd i chciałabym przed nimi zrobić takie meandry jakie są u Ciebie. Czy mogę się zapytać jak daleko od tuj rośnie drzewko widoczne na 6 zdjęciu? Będę bardzo bardzo wdzięczna za odpowiedź :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Cudowny taras,zawsze marzyłam o dużym wyłożonym drewnem:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny taras....z wielką przyjemnością bym tam spędzała poranki z kawką, a wieczory przy świecach. Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, taki mam zamiar, choć z porankami krucho, bo gonitwa do przedszkola rano :)

      Usuń
  21. Ja nieustannie zachwycam sie tarasem! :D

    OdpowiedzUsuń
  22. O matko jaki piękny taras!!!!! CUDNIE masz!
    pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudowny taras, bajeczny ogród!
    Te lampiony, patery, woale... bajkaaaaaaa

    Co to za odmiana tych róż przy tarasie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marta, przy tarasie rosną "apsirynki" czyli Aspirin Rose :)

      Usuń
  24. Taras już wygląda pięknie,a co to będzie gdy dotrą meble...czekam na zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stół "dotrze" już dziś - nareszcie skończyłam ten docelowy jadalniany :)

      Usuń
  25. Marzę o podobnym tarasie, pięknie to wszystko wygląda.

    Skrzyp można rwać i robić napary - do picia (źródło krzemu i potasu), kąpieli (detoksykuje, uszczelnia naczynia krwionośne), płukania włosów (dobre na przetłuszczanie)..

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana - ja bardzo chętnie - nawet hurtownię skrzypu otworzę....tylko, że on mi zagłusza moje kwiaty i krzewy :(

      Usuń
  26. Nie mam dość Twojego tarasu, jest cudny.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zamurowało mnie jaki masz cudowny taras i ogród :) zazdroszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Taras cudowny. Zainpirowałaś mnie. Mam wysoki taras w części zadaszony i kombinowałam jak powiesić firany, myślałam o jakiś karniszach a widzę , że u Ciebie na linkach chyba ? Zrobię chyba podobnie , super pomysł . A jakie będziesz szyła jeszcze zasłony, czekam z niecierpliwością. Piękny ogród zadbany. U mnie las skrzypu i masz jakąś na niego chemię, bo randap nie bierze. Róże piękne, jeszcze nie mam , w tym roku szaleję z różnymi odmianami hortensji, takimi, których nie trzeba okrywać i kwitną na wiosennych przyrostach. Oj, podoba mi się u Ciebie, zazdroszczę drewnianej podłogi, oj i wielu rzeczy oj. buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, mówisz, że Rounup nie daje skrzypowi rady? Załamałam się...ale musze spróbować, bo na prawdę mam skrzypowy las - i to na najbardziej reprezentacyjnych rabatach :(
      Hortensje drzewiaste i krzewiaste to moja druga miłość - po różach :) Dorobiłam się długiego szpaleru pod oknami i jeszcze mam chęć na więcej :)

      Usuń
  29. O jej, jak bym widziała swój skończony taras, tak go sobie wyobrażam a tu proszę jest na Twoich zdjęciach. Nawet zwiewne białe zasłony... wszystko piękna i w takich kolorach jak lubię.
    U mnie odwrotnie: stół i krzesła są, huśtawka drewniana, donice też mam takie :) ale brak podłogi ( na razie sam beton) i pergoli. Czy to tylko pergola czy jest czymś przykryta?
    Ja planuje bez dachu, tylko pnącze będzie się pięło po drewnianej konstrukcji. Och, nie mogę sie napatrzeć...

    OdpowiedzUsuń
  30. Ewciu, to zadaszenie z drewna i komorowej płyty poliwęglanowej. W tym roku POWINIEN dojść do tego dach z materiału od spodu i zasłony :) O pnączu także myślę, tylko szukam takiego mało ekspansywnego....

    OdpowiedzUsuń
  31. taras marzenie,wspaniale go zaaranżowałaś :)
    a róż w wazonie i w ogrodzie nigdy za dużo!

    OdpowiedzUsuń
  32. Piękny taras i ogród!
    Spróbuj spryskać mszyce bardzo bardzo mocnym naparem z herbaty. To naprawdę działa (ja zaparzam kilka torebek w szklance). Polecam - ekologia i skuteczność :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  33. Taras jak marzenie! Aaaaaaaaaaaa i ta drewniana podłoga- zakochałam się ;)
    Pięknie... ahhhhh gdyby tak któregoś dnia móc poleniuchować na takim tarasie :)
    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ogrodu nigdy dość!
    Pozdrawiam, z ogrodu.

    OdpowiedzUsuń
  35. przepięknie tu ......tarasik zaaranżowany cudnie jak i ogród.....


    pozdrawiam ciepło:)


    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco