• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

27 czerwca 2013

DIY - czyli zrób sobie butelkę :)

Na pewno znacie ceramiczne butelki od Lene Bjerre, prawda?

http://lenebjerrestore.pl/
Od jakiegoś czasu wzdychałam do nich oglądając katalog czy reklamy we wnętrzarskich pismach. 
Ale nie byłabym sobą gdybym nie spróbowała stworzyć sobie czegoś na wzór tych upatrzonych:)

Okazja nadarzyła się dość szybko - robiąc ostatnio porządki na półce ze słoikami i butelkami (podczas przygotowań do słoikowego szaleństwa) znalazłam dwie butelki po napoju wysokoprocentowym ;) które schowałam tam chyba parę lat temu - ze względu na piękne drewniane dębowe zakrętki.

To był impuls, a ponieważ właśnie malowałam sprayem inne przedmioty - oberwało się i butelkom :)

Macie ochotę na króciutkie DIY?

Ruszamy!

Bierzemy butelkę o ciekawym kształcie - nie musi mieć drewnianej nakrętki - wystarczy dokupić korek i będzie jak u Lene :)



Butelkę myjemy i matowimy papierem ściernym o drobnym ziarnie, a następnie przecieramy rozpuszczalnikiem dla usunięcia pyłu.



Zatykamy szmatką szyjkę - żeby farba nie dostała się do środka i rozpoczynamy dość żmudne pokrywanie butelki farbą w sprayu. Ja nałożyłam aż 5 cieniutkich warstw kremowo-białej matowej farby podkładowej (lubię ją, bo się nie świeci) w odstępach min godzinnych.
Przy farbach kolorowych "idzie" troszkę szybciej i potrzeba mniej warstw.




W międzyczasie zabieramy się za nakrętki - jeśli są drewniane oczywiście :) 
Czyścimy, drapiemy drucianą szczotką, szlifujemy drobnoziarnistym papierem ściernym i myjemy. Po odpyleniu pokrywamy wybielającym woskiem do drewna (wcieramy dokładnie) i nadmiar wosku po kilku minutach ścieramy woskiem bezbarwnym. Całość polerujemy po utwardzeniu wosku - czyli po kilku godzinach.




Po wyschnięciu lakieru butelki dowolnie ozdabiamy - możemy transferem, naklejką, etykietką. 
Ja zdecydowałam się na użycie permanentnego cienkopisu do folii. 
Wczorajszy wieczór spędziłam malując wybrane wzory - dmuchawca oraz motyla.

I oto efekt końcowy:)









Swoje docelowe miejsce moje butelki znalazły obecnie na kuchennym parapecie. Jeszcze są puste, ale planuje zapełnić je smakowitymi nalewkami - zaczynając od orzechówki, na którą już dostałam świeżo zerwane orzechy od pewnej dobrej duszyczki!! dziękuję! :)





I kto ma ochotę zrobić sobie małą buteleczkę?

A może wykonać taką dla Was?



Pozdrawiam
Ana

PS. Przypominam o Candy-konkursie na facebooku, trwa do jutra do godziny 15 :)



70 komentarzy:

  1. butelki cudne :D pozdrawiamy www.minimanlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) Zaglądnęłam i podoba mi się - a te trampki ze skrzydłami i koszulka "ja latam" - rewelacja! :)

      Usuń
  2. Od czasów nastoletnich zawsze gromadziłam butelki, miałam je całe mnóstwo i z chęcią kolekcjonowałam następne, ale do dziś nie wiedziałam jak je mam ozdobić... podsunęłaś mi wspaniały pomysł... tylko gdzie ja zapodziałam moje butelki!?
    Butelki wyglądają wspaniale! - motywy na butelce również!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W taki razie poszukiwania butelek czas zacząć i do dzieła! koniecznie pokaż efekty :)

      Usuń
  3. Buteleczki wyszły cudne, tylko jeszcze trzeba mieć zdolności i namalować takie piękne wzory. pozdrawiam cudne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ali - zamiast malowac można nakleić, postawić stempel, albo zrobić metoda decoupage'u :)

      Usuń
  4. Pięknie Ci wyszły,bardzo pięknie bym powiedziała. Do etapu malowania butelki i nakrętki dałabym radę ale ozdabianie to już gorsza sprawa.Nie mam zdolności w tym temacie i bardzo żałuję :(
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tutorial Aniu!!!! :)
    Mam kila butelek, i tyleeee farb, zrobię! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia - czekam na rezultaty, pokażesz, prawda? :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Aniu, ja po prostu namalowałam je cienkopisem permanentnym na butelce patrząc na wzór w komputerze

      Usuń
  7. Wow! Mam kilka buteleczek:-) Świetne DIY!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne DIY, na pewno skorzystam, tylko buteleczki muszę skombinować ;)
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  9. Buteleczki są świetne. Szczególnie ta z dmuchawcem przypadła i do gustu. Brawo !!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beti, ja też lubię motyw dmuchawca...a jak jeszcze sprawdziłam sobie jego angielską nazwę...ogromnie mi się podoba :)

      Usuń
  10. noo i posysł zgapię, nie wiem jeszcze kiedy ale zgapię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. śliczme są a dmuchawiec boski :)

    OdpowiedzUsuń
  12. wow ale bym taką chciała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rety! Jakie piękne! I to ręcznie malowane! Dmuchawiec mnie zachwyca :)))

    OdpowiedzUsuń
  14. świetne~! ^^
    wreszcie będę mogła przeistoczyć uzbierane butelki po winach i więcej nie usłyszę że jestem na nie za stara ;)

    a zmatowienie jest niezbędnie konieczne, coś się stanie albo spsuje jak się pomaluje niezmatowioną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na niezmatowionej lakier może spływać zamiast równomiernie pokrywać szkło. Nie trzeba mocno matowić, wystarczy choć trochę, zwłaszcza na wszystkich wypukłościach

      Usuń
    2. na wypukłościach powiadasz? zatem muszę nabrać wprawy zanim zabiorę się za butelkę w kwiatuchy xD
      dzięki :)

      Usuń
  15. pięknie wyglądają i ja bym takie chciała bardzo:)

    pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Z czasów decoupage mam mnóstwo butelek w piwnicy... Czas je przerobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam: butelki są śliczne. Szczególnie ta z dmuchawcem zachwyca delikatnością.

      Usuń
  17. Tak pięknie to namalowałaś, u mnie też wala się taka butelka, ale chyba by mi ręka za bardzo drżała, może kiedyś, tymczasem podziwiam Twoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosia - spróbuj! Kto nie ryzykuje....temu się butelki walają :)

      Usuń
  18. Świetne DIY, ja ozdabiam butelki decoupage, ale chyba czas spróbować czegoś nowego:), super Ci wyszły...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdę zachęcam :) Choć decu też ma ogromny urok :)

      Usuń
  19. Wspaniale Ci to wyszło, zakochałam się w tym dmuchawcu, muszę spróbować stworzyć podobną. Dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aniu to jest świetne! Brawo za pomysł i realizację:) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  21. Aniu, podziwiam!!! Butelki są świetne! a na to, że wzory na nich namalowałaś ręcznie, po prostu brak mi słów! Gratuluję talentu!!!
    Wspaniałe DIY. Spróbuję sobie zrobić coś podobnego, ale już wiem, że moje nie będą tak piękne jak Twoje ;)
    Ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nika - oj tam oj tam! Będą piękne! Koniecznie próbuj, nawet jesli ręka zadrży - to i i tak to tylko stara butelka :)

      Usuń
  22. Wow!Zabieram do siebie;)
    Fantastycznie wyszły!!!
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepiękne!Niepowtarzalne i jedyne!Kocham dmuchawce:)

    OdpowiedzUsuń
  24. WoW...cudownie wykonane motywy na butelkach !!!
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniałe i niezwykle subtelne motywy .

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowne !!! i nie do uwierzenia że namalowane ręcznie! Taka precyzja.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...oj ręka drżała już pod koniec malowania motyla, ale na szczęście udało się dokończyć :)

      Usuń
  27. super buteleczki! piekne motywy! napracowalas sie ale widac ze warto:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Wow, ale staranna ręczna robota, zarówno motyl, jak i dmuchawiec - świetne!

    OdpowiedzUsuń
  29. jestem pod wrażeniem!i jaki efekt.motyl powalający!

    OdpowiedzUsuń
  30. piękne te rysunki na białym tle. wow!

    OdpowiedzUsuń
  31. wspaniałe! jaka to konkretnie farba?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olu - na pierwszym zdjęciu za butelkami widać ten spray...puszki już nie mam więc dokładnie nie powiem. do kupienia w NOMI :)

      Usuń
  32. OOOOO!!!!! nieprawdopodobnie piękne!!!!! Kochana nie mogę wyjść z podziwu!!!!
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajny pomysł chyba powyciągam własne butelki pomaluje i coś przykleję :)
    pozdrawiam cieplutko,
    Karola

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja także nie mogę wyjść z podziwu... wyglądają jak ze sklepu:) Bardzo profesjonalnie;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Wiesz co, one są czadowe, chyba nawet lepsze niż te od Lene ... Cudownie, naprawdę podziwiam! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. noooo....zaraz odfrunę, bo puchnę z dumy:) Hihihihihi....bardzo dziękuję...ale do Lene sobie jeszcze powzdycham :)

      Usuń
  36. Matulu! Ta z dmuchawcem jest obłędna! Nie wiem jak, nie wiem kiedy, ale będę taką miała! A Ty masz złote ręce po prostu...

    OdpowiedzUsuń
  37. Swietny tutek! Podziwiam za cierpliwość w malowaniu!
    Efekt wart pracy!
    Pozdrawiam
    Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
  38. Rewelacja! Podejrzewałam, że coś takiego da się zrobić domowym sposobem, ale ten cienkopis nie przyszedł mi do głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Butelki sa fantastycznie piekne, bardzo, bardzo mi sie podobaja.
    Ale te rysunki Twoja reka to juz jest mistrzostwo swiata, tak precyzyjnie i idealnie, wow!
    pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  40. GENIALNE.. Jakie świetne pomysły tu widzę :))

    Obserwujemy?

    Buziaki
    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  41. Można też to zrobić pastą do matowienia szkła. Niestety jest dość droga. Pozdrawiam i życzę sukcesów

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco