• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

15 września 2012

Na zdrowie...

Wiecie już, że połowa naszej małej rodzinki (w postaci Antoniego i mnie) zmaga się z pierwszymi wczesnojesiennymi choróbskami. Na dworzu zimno, potężny wiatr tańczył sobie wczoraj z krzesłami na tarasie, rzucał wazonami i latarenkami w dal niczym olimpijczyk...lato się skończyło...



Nie wiecie za to, że przetworowe lenistwo w tym roku zwyciężyło i do tej pory nie zrobiłam ANI JEDNEGO sloiczka na zimę?? Letnie smaki odeszły w niepamięć, nie zamknęłam ich tym razem w szkle...ale składam sobie i Wam obietnicę, że jesienne dary powędrują do spiżarki...

Na pierwszy ogień owoc, który już teraz pomoże nam walczyć z chorobą i wzmocni nasz troszkę przed jesiennymi słotami...ARONIA...



Długo szukałam właściwego przepisu - bo jak to często bywa najpierw kupiłam aronię, a dopiero potem zabrałam się za wyszukiwanie w jaki sposób mogę ja przetworzyć:) Długo, ponieważ w każdym napotykałam skladnik, ktorego mieć nie mogę...liście wiśni, ktore wyciągną gorycz z owoców. Aż wreszcie wyczytałam, że podobne działanie ma ich przemrożenie przez kilka dni i voila! Metodą prób i błędów pierwsze tegoroczne słoiczki staną dziś w spiżarce...






Och wiem wiem, zdjęcia przypominają raczej sroga zimę, ale nie mogłam oprzeć się urokowi aronii pokrytej mgiełką szronu...malownicza...

Po odcedzeniu syropu owoce jeszcze przesmażę króciutko z odrobiną cukru i zapakuję do małych sloiczków - będzie pyszny dodatek do mięs i serów (podobnie jak żurawina czy borówka). A jeśli uda mi się w przyszlym tygoniu "urwać" na chwil kilka  na ryneczek to dokupię aronii i powstanie aroniówka:) Przepis od Qrki juz mam - o TU:)





Miłego weekendu Kochani i nie dajcie się jesiennym choróbskom i chandrom!!!


Wasza Ana

22 komentarze:

  1. oj syropek zrobię z przyjemnością......u nas niestety rowniez zimno , mży....ogólnie fleee ....życzę wam dużo zdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, a ja tak bardzo liczyłam na Zlotą Polską Jesień...może jednak?

      Usuń
    2. Aniu w tamtym roku było cudownie cieplunio .....piękne kolory złota.....a w tym roku zimno , buro szaro......jednym słowem jestem na NIE.....buzia niedzielna

      Usuń
  2. Szkoda smaków lata, ale jak widać jesień też ma swoje :) Życzę zdrowia i udanych przetworów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Życzę zdrówka,u mnie też pierwsze przeziębienia:(.Mogłabyś przekazać przepis na aroniówkę?Dzięki z góry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, dziękuję:) A link do Qrki i jej przepisu na aroniówkę wrzucam do posta!

      Usuń
  4. Śliczne te zmrożone zdjęcia. Jak zobaczyłam pierwsze, to myślałam, że to koraliki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie jak koraliki:) Mój synek też chciał się nimi pobawić:)

      Usuń
  5. Witaj Aniu, widze nowy avatarek- slicznie!!!!!
    A przepis zaraz wydrukuje, moze kiedys tez zrobie taki syrop.
    usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko - dzięki, zauważyłaś??? Avatarek nowy ale fotka staaara - z dobrych czasów:)

      Usuń
  6. Zdrowejcie :)) Pozdrawiam, Monika.

    OdpowiedzUsuń
  7. zdrowia życzę i udanych przetworów..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu, ja też mało co zrobiłam, tylko troszkę przecieru pomidorowego.Pocieszę Cię, że słyszałam dziś pogodę i ma być jeszcze ciepło!
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olcia - ale Ty masz usprawiedliwienie, praca, doktorat teraz!! Wow:) Pogoda rzeczywiscie znów piekna...tylko my uziemieni w domu:(

      Usuń
  9. tak aroniówka Qrki pychota sama robiłam wg jej przepisu ;)
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak bardzo mi się tu podoba, a weszłam tu tylko ze względu na nazwę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Monika, Agata, Avrea, Kasia - dziękuję i pozdrawiam dziewczyny!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. You actually make it appeaг ѕo easy аlong
    with your preѕеntation however I in finding this toρic to bе actually οne thіng thаt I
    believe I ωοuld neveг undеrstаnd.

    Ӏt sort of feels too complex and еxtremelу laгge for
    me. I am hаving a looκ forωard to youг nехt
    submit, I ωill attempt to get the cling of it!
    Visit my webpage : work from home

    OdpowiedzUsuń
  13. You have maԁe ѕome deсеnt points theге.
    Ι looked on thе іnternet fог morе infο abοut the
    іssuе and founԁ mοst indіviduals will gо
    along with уour viewѕ оn this site.
    Feel free to visit my site :: Dating

    OdpowiedzUsuń
  14. hey thеre and thank you for уour іnfoгmation – I hаvе certainly ρicked up аnуthing nеw
    fгom гight here. I ԁіd howeveг expertise а few technical іsѕueѕ using thiѕ
    web sitе, ѕinсe I ехperienced tο reload the webѕite a lot of tіmes pгеviouѕ to I could gеt it to load
    propeгlу. I haԁ bеen ωondering іf your hοsting
    is OK? Nοt that I'm complaining, but slow loading instances times will very frequently affect your placement in google and could damage your high-quality score if ads and marketing with Adwords. Anyway I'm adԁіng this RSS to my email and cаn look out
    fοr a lot more of your rеspective іnterestіng content.
    Μake ѕuгe уоu updatе this again ѵery soon.
    Visit my blog post : woodworkingadvice.net

    OdpowiedzUsuń
  15. Good information. Luсky me Ι found youг website by aссіԁеnt (ѕtumbleupon).

    I've saved as a favorite for later!
    Also visit my web page : easy money

    OdpowiedzUsuń
  16. Niсe poѕt. I ωas checking constantly thiѕ blog and
    I'm impressed! Extremely helpful information specifically the last part :) I care for such info a lot. I was seeking this particular information for a very long time. Thank you and good luck.
    Stop by my webpage :: Extra Money

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco