• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

29 września 2012

Jesień...

Przyznaję, że nie przepadałam do niedawna za jesienią...obce mi były pomarańcze, czerwienie czy intensywny kolor żółty...Zdecydowanie NIE MOJE...Z jesiennej palety wybierałam - i wybieram ciepłe brązy, kremy, beże...tak jest w domu, w garderobie... choć i tu pojawiają sie zmiany...pokochałam zgaszony kolor miodowy, ciepło karmelu i naturalnej kamelowej maści...cudowne....

ALE....no właśnie ALE! W mojej kuchni jesiennej zdecydowanie rządzą czerwień, pomarańcz i żółć :) I tu są jak najbardziej pożądane:)



DYNIA! Moje - dopiero zeszłoroczne - objawienie...teraz mogę ją jeść na wszystkie sposoby (ok, prawie wszystkie - nadal nie przepadam za taką z octu, jak i za innymi tego typu przekąskami). Spośród wielu odmian szczególną sympatią pałam do małych dyń (takich do 2 kg) Hokkaido, które po leżakowaniu w jesiennym słoneczku nabierają wspaniałej miękkości, a ich słodki miąższ koloru słonecznej pomarańczy...idealna do pieczenia!



Jest więc u nas zupa dyniowa z prażonymi pestkami dyni i lanymi ziołowymi kluseczkami, w piekarniku na przekąskę pieczona dynia na oliwie z oliwek z solą morską i rozmarynem, a na półce mocy nabiera dyniowa nalewka...ale na nią poczekamy jeszcze kilka tygodni - będzie w sam raz na zimowe wieczory:)



Ostatnie letnie rumianki zerwane na wczorajszym spacerze...



W kolejce na liście "do zrobienia" jest ciasto dyniowe (już dziś!), dyniowy chlebek, konfitura z dyni i pomarańczy i dyniowe puree....


Macie dosyć??:)

Ja NIE:)




Życzę Wam udanego weekendu, znajdźcie czas na jesienny spacer:)

Ana

20 komentarzy:

  1. chyba się zainteresuję dynią .. do tej pory jadłam tylko dżem wiele lat temu ...moja ciocia wręcz za nim przepadała i robiła co roku z wyhodowanych przez siebie na kompoście pięknych dyń ...pamiętam ten wyborny smak i przepiękny ciepły kolor ..pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, a ja za dyniowym dżemem nie szaleję, wolę ja chyba bardziej w formie wytrawnej, choć zawsze z nutą slodyczy - bo taka już jej natura:) Ale najprostsza na świecie pieczona dynia z solą morska i rozmarynem to jest to!!!!!

      Usuń
  2. Jesień na Twoich zdjęciach prezentuje się świetnie!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznie...Ślę ciepłe wrześniowe pozdrowienia z uśmiechem serca*
    Peninia ♥

    http://peniniaart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie u Was ANula ...i zdrowo!!

    Wpadłabym na te pyszności normalnie:)Mniam!!


    A spacer....marzę ,bo pogoda piekna ,a ja powalona choroba na max:(Dzis odebrało mi juz nawet głos:(

    Sciskam Cie kochana i zycze pieknej niedzieli!!Może nadal dyniowej:)?!?!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu - zapraszam zawsze:) Nie zawsze będą co prawda dyniowe pyszności, ale zawsze jestes mile widzialnym gościem:) Zdrowiej!!!!

      Usuń
  5. kurcze a ja dyni to w ogóle nie ogarnęłam jeszcze!

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja jestem wielką fanką dyni, ale pod postacią zupy-kremu w wersji na słodko.
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ania a wrzucisz nam przepis na nalewkę dyniową?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sywia - w następnym poście szczegółowo, ale to bardzo perosty przepisik jest, tylko dynia, swieży imbir, goździki i wódka i cukier:)

      Usuń
  8. Ale dyniowo u Ciebie , proszę o przepisy na te pyszności :)
    pozdarwiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ag, przepisy zamieszczę w kolejnym poście, ok? ale uprzedzam, że są to troszkę moje wariacje i eksperymenty:)

      Usuń
  9. Dynia króluje teraz chyba u każdej z nas, ale Twoje kuchenne zmagania z dynią! Jestem pełna podziwu:) bardzo smakowite zdjęcia:)
    pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu dziękuję:) mobilizujesz do dalszych dyniowych eksperymentów:)

      Usuń
  10. A wiesz u mnie w kuchni dynie poznalam dopiero w tym roku, pierwsza zupka byla pyszna i chce wiecej :)
    Aniu piekne klimatyczne zdjecia.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anetko, bo ja mam podejrzenie, że dynia uzależnia:) ale jaki to zdrowy nałóg:)

      Usuń
  11. Zapraszam na swoją stronę - Oryginalne i wyjątkowe prezenty dla Twojego domu

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie tu u ciebie ;) Obserwuję i zapraszam do siebie !

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale ciepłe, klimatyczne zdjęcia. Dynia cudna :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco