• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

24 maja 2014

Książka...

Uwielbiam patrzeć gdy czyta...składa pierwsze wyrazy, potem zdania. pierwsza przeczytana kartka, rozdział...powolutku...moja sześciolatka...od września uczennica...



      Witam cię kartek szelestem, 
      Tytułem na pierwszej stronie, 
      witam! 
      Bo po to przecież jestem, 
      Żebyś mnie ujął w dłonie 
      I czytał!

      Kiedy jesz obiad - na zdrowie! 
      Gdy chcesz się bawić - baw się! 
      Ja ci nie bronię! 
      Ale gdy chcesz mieć opowieść 
      O wszystkim, co najciekawsze - 
      Ja ci się skłonię!

      Kiedy ci smutno będzie, 
      Kiedyś samotny, chory; 
      Bez przyjaciela - 
      Ja z tobą pójdę wszędzie, 
      Poprzez zimowe wieczory, 
      W kraje wesela.

      Będziesz wraz ze mną oglądać 
      Baśnie i cuda, i dziwy 
      Na końcu świata 
      Po niebie, po morzach, i lądach 
      jako te ptaki szczęśliwe 
      będziemy latać.

      Nigdy ci się nie znudzi! 
      Wędrówki po każdej kartce 
      Nie są tak straszne. 
      Przygody innych ludzi. 
      Są przecież nie mniej warte 
      Niż twoje własne.

      Ja cię bez trudu nauczę 
      Tego, co przydać się może 
      Choćby po latach paru. 
      Ja tobie słowem, jak kluczem, 
      Cudowny sposób otworzę 
      pałace czarów.


                                                                Edward Szymański



9 komentarzy:

  1. oj tak... ja uwielbiam słuchac, kiedy moja córa (prawie 8 lat), czyta bajki braciszkowi. to jest słodkie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. och, cudnie! Nie mogę się doczekać kiedy i Tuska zacznie...bajka przed snem to nasz rytuał, nie wyobrażam sobie inaczej :)

      Usuń
  2. Swietnie ze poczula ta milosc do ksiazek. To przeciez nie konczaca sie przygoda :)
    usciski dla Was

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie :) Ja kocham ksiązki i często tak "wsiąkam" w fabułę jakbym tam była :) do tej pory tak mam i mam nadzieję, że to już nigdy nie minie :)

      Usuń
  3. Miło się patrzy jak dzieciak zajmuje się czymś innym niż komputer ;p
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie :) Komputer ograniczony do weekendów...a i tak teraz kiedy jest ciepło to nie ma na niego czasu...może za jakiś czas powalczę jeszcze z tv :P

      Usuń
  4. ja nie mogę się napatrzeć gdy moja 6ciolatka składa słowa, czyta na razie krótkie formy, pisze pierwsze zdania... mam nadzieję, że zaszczepię jej miłość do książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak...dom bez książek jest pusty...a widok czytającego dziecka bezcenny :) Myślę, że jeśli przykład idzie z góry - a my z mężem czytamy dużo - to i dziecko będzie czytać. tak było i w moim rodzinnym domu.

      Usuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco