• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

7 września 2011

Słońce zamykam w słoiki...

... i mam nadzieję cieszyć się nim w dłuugie zimowe wieczory....

W garnku pyrkają cichutko brzoskwinie, a w mojej zaimprowizowanej spiżarce przybywa słoików, sloiczków i słojów całkiem pokaźnych...




Przetwarzam. Wszystko. Szczęsciem moim jest pewna przemiła Pani Kamila, która obdarowała mnie swojskimi warzywami i owocami z właśnych pól i grządek. Są ogórki, buraczki, gruszki, brzoskwinie, cukinia, czerwona kapusta...i worek przepysznych ziemniaków:)



Po eksperymentach w minionym roku dziś bardziej doceniam tradycyjną kuchnię, nie zabrakło więc tartych buraczków, kiszonych ogórków (tartych i w całości), suszonych pomidorów, soku pomidorowego czy konfitury i syropu z truskawek.



Choć na półce znalazł się też przepyszny sos salsa (oj wyrzućcie te Uncle Bensy do kosza!!), dżemy z cukinii i gruszek czy bananów i kiwi... Tym razem stawiam nie tylko na na nasze ulubione słodkie smaki i mam bardzo ambitny plan ułatwiania sobie gotowania obiadów zimową porą...



Sałatka z buraczków? proszę bardzo - dodam poszatkowaną cebulkę i jest na zimno, podgrzeję na masełku - i są buraczki na ciepło:) Prawda, że łatwo, szybko i przyjemnie??

Od czasu do czasu dopieszczę też rodzinkę, kolacja w 20 minut? Ciepłe razowe scones, malinki z twarożkiem i kubek gorącego kakao:)



Wracam do obowiązków, a Wam życzę wszystkiego najsmaczniejszego!!! Słodkiego miłego życia:)

8 komentarzy:

  1. To tak jak ja :)))

    Ładne zdjęcia :)

    Pozdrawiam.

    Ada

    OdpowiedzUsuń
  2. Od zawsze robię zaprawy. To prawdziwe skarby w spiżarni.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. zazdroszcze tych przetworkow:)nie dość ze ciesza oczy ladnym opakowaniem to pewnie jeszcze nieziemsko smakują

    OdpowiedzUsuń
  4. Z takimi zapasami zima nie straszna!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciepełkiem domowym zapachniało:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie zdjęcia. Ukazują ciepło domowego ogniska jakie tworzysz. Pozdrawiam - Iza

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne jest takie słońce w słoikach. cieszy zimą, jesienią..

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniałe te przetwory :)) ja mam w planach tylko przecier pomidorowy, trochę jabłek , gruszki, dynię... a po resztę będę się uśmiechała do Mamy ;)))
    zaintrygował mnie ten banan z kiwi...

    bardzo lubię Twoje fotki, są takie ciepłe, sielskie, anielskie :)))
    pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco