• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

19 listopada 2014

Design.Nowe trendy w architekturze wnętrz


Tytuł posta nie wziął się znikąd. Tak brzmiało hasło konferencji, w której miałam przyjemność uczestniczyć na początku listopada w Szczecinie. Po październikowych łódzkich targach nabrałam chęci na kolejne ciekawe wydarzenia i podglądanie bieżących trendów. Nie jestem architektem, ale tak jak każdy z nas urządzam i dopieszczam własne cztery kąty, czasem doradzam innym, a i dekoracje, które tworzę idą w parze z bieżącym stylem w wystroju wnętrz.




 Spośród kilkunastu firm prezentujących swoje produkty kilka z nich przykuło moją uwagę na tyle, że po powrocie do domu miałam pewien niedosyt. zdecydowanie, moim faworytem tej konferencji była firma Terma. Pewnie jesteście teraz zdziwieni. No bo grzejniki???? Interesujące? Żart!
Otóż nie. Już w Łodzi uwagę przykuwało ich stoisko, ale dopiero w Szczecinie miałam szansę dokładnie przyjrzeć się nowym projektom, które wygrały tegoroczną edycję Terma Design Award 2014 pod hasłem SLOW. 



Tutaj grzejnik to już nie grzejnik, który chciałabym schować czy zakryć. Kiedy zobaczyłam grzejnik CHRUST zaczęłam żałować, że w domu mam ogrzewanie podłogowe. Już oczami wyobraźni widziałam go w moim korytarzu - nie chcielibyście odwiesić wieczorem zmoknięty płaszcz, a rano założyć cieplutki? Albo w łazience - och byłby idealny na mokre ręczniki...choć ciężko byłoby mi go zasłonić. 
Nie dziwcie się mojemu zachwytowi - wszak pojawia się tam DREWNO! a ja na punkcie drewna we wnętrzu mam lekkie zboczenie, jak sami wiecie. Drewno i grzejnik? Da się? A no da się - kiedy drewno stanowi zwieńczający detal, bo drewniane elementy są przysłowiową kropką nad i w tym projekcie autorstwa Małgorzaty Knobloch oraz Igora Wiktorowicza z pracowni Witamina D. Zachęcam Was do zajrzenia do nich - tworzą na prawdę przepiękne przedmioty!
Źródło: http://witaminadprojekt.pl
Źródło: http://witaminadprojekt.pl

Źródło: http://witaminadprojekt.pl



Drugim moim odkryciem tego dnia były meble firmy TON i SITS. No dobrze, może nie odkryciem, znam je przecież bardzo dobrze, bo oglądam je na wielu przepięknych zdjęciach i aranżacjach. Ale co innego zobaczyć, a co innego dotknąć, usiąść, porozmawiać z ludźmi, które te meble tworzą i sprzedają. Ich forma i dbałość o detal po prostu mnie urzekły. przepiękne połączenie szlachetnego drewna i tkanin. Proste formy i ponadczasowy design. Byłam zachwycona i tak na listę moich wnętrzarskich marzeń wpisuję kolejne pozycje :) 
Stoliki SECRET COFFEE firmy SITS
fotel GRETA firmy SITS
fotel Merano TON
Meble TON w reastauracji Momo Grill, Lithuania

Gwarantuję Wam, że kiedy wejdziecie na stronę TON przepadniecie z kretesem. Ich katalogi to prawdziwe małe dzieła sztuki i nie raz jeszcze będę do nich wracać - zwłaszcza do tego, w którym zamieszczono aranżacje, projekty i realizacje z użyciem mebli TON. Kopalnia inspiracji!
Pozostali wystawcy:

Grupa Nowy Styl 
Siedle
MT Partner
Cad Projekt K&A
Flugger
Atlantic
ApplyFlock
Chors
Technistone


Podsumowując. To był na prawdę miło spędzony dzień, który zaowocował nowymi inspiracjami. Na pewno jeszcze o nich usłyszycie!
Tymczasem wracam do codzienności, remontu iąg dalszy, dziś w domu nareszcie zagoszczą BIAŁE! drzwi...Pięknie jest!

8 komentarzy:

  1. grzejnik mnie po prostu zachwycił, absolutnie rewelacyjny pomysł!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne te grzejniki :) Bardzo oryginalne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też tam byłam szkoda, że nie miałyśmy okazji się poznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też żałuję, bo jak się okazało po fakcie było nas sporo i nie rozpoznałyśmy się wcale - zbyt często pokazujemy wnętrza a za mało swoich twarzy :P Następnym razem nadrobimy :)

      Usuń
  4. to już wiem skąd u Ciebie te płytki w salonie:) ja nie lubię płytek w salonie czy w sypialni, bo są zimne. W okresie grzewczym są ciepłe, ale co z pozostałymi porami roku? Dzieci często chodzą boso, bawią się na podłodze. Sama lubię chodzić boso po mieszkaniu, a płytki wydają mi się nieprzyjemnie zimne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Gdybym teraz miała urządzać dom to na podłodze znalazłoby się oczywiście...drewno, a właściwie drewniany parkiet :) Może kiedyś wymienimy płytki, bo ja też za nimi nie przepadam...ale to już poważny remont jeśli chciałabym je wymieniać

      Usuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco