• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

7 czerwca 2017

POLSKI HEBAN - CZYLI CUDZE CHWALICIE, SWEGO NIE ZNACIE

Planując prace nad nowymi produktami bardzo często modyfikuję i plany i same prace w trakcie. Nie trzymam się sztywno zasad, szukam, drążę, poznaję nowe. I jestem tego nowego ciekawa, łasa na kolejne doświadczenia.

I uwielbiam szukać inspiracji. 

W czystej teorii szłam wyznaczoną już ścieżką. Zawodowo. Trzymałam się pewnej konwencji, aż do momentu, w którym zapragnęłam zmiany. Bo ja nie lubię stagnacji, bo lubię szukać, bo to co robiłam przestawało mnie powoli cieszyć.

Po raz kolejny doświadczyłam, że inspiracji można szukać wszędzie i można ją znaleźć w najmniej oczekiwanym momencie. I, że kiedy wydaje nam się, że coś się kończy, to tylko dlatego, że pora by rozpoczęło się coś innego. 



Gdy w połowie marca pojechałam na Międzynarodowe Targi Poznańskie Home Decor i Meble Polska w poszukiwaniu najnowszych trendów, kolorów, marek wiodących w wyposażeniu wnętrz
byłam nieco zawiedziona. Wszystko, co tam widziałam było bardzo do siebie podobne. Tkaniny, tapicerki i obicia w motywy roślinne, zielenie, nasycone, musztardowe żółcie i kobaltowe welury. Złoto, miedź. Piękne, wysmakowane. Ale już mi znane.

Podczas gdy ja szukałam świeżości, nowości, inspiracji właśnie.
I znalazłam. Na niewielkim - względem wiodących wystawców - stoisku, chyba najmniej kolorowym, surowym wręcz. Dlaczego?

Bo na nim zobaczyłam JEGO.
Dostojnego, wiekowego, pięknego i szlachetnego. On tam był i robił wrażenie, przykuwał uwagę, ściągał spojrzenia. On. 

Dąb kopalny. Dąb czarny. Polski heban.


Czarny dąb - o najszlachetniejszym drewnie w Polsce, jak powstaje dąb bagienny, dlaczego nazywany jest polskim hebanem i jaką piękną biżuterię można z niego wykonać - tylko na www.any-blog.pl
stoisko GALAERIA na Międzynarodowych Targach Poznańskich Arena Design i Home Decor 2017
Czarny dąb - o najszlachetniejszym drewnie w Polsce, jak powstaje dąb bagienny, dlaczego nazywany jest polskim hebanem i jaką piękną biżuterię można z niego wykonać - tylko na www.any-blog.pl
stoisko GALAERIA na Międzynarodowych Targach Poznańskich Arena Design i Home Decor 2017

I przepadłam!W okamgnieniu powstał nowy pomysł, projekt, plan na kolekcję. Koniecznie z NIM. Tak jakby te produkty były w mojej głowie od dawna i tylko czekały na nasze spotkanie. Moje i JEGO.

Zapytacie - co tak niezwykłego może być w kawałku drewna, dlaczego dąb czarny jest taki wyjątkowy?


Czarny dąb - o najszlachetniejszym drewnie w Polsce, jak powstaje dąb bagienny, dlaczego nazywany jest polskim hebanem i jaką piękną biżuterię można z niego wykonać - tylko na www.any-blog.pl
Cytat za Wikipedia 

Wyobraźcie sobie, że macie przy sobie malutki kawałek wiekowej historii. Nie kawałek drewna ściętego rok temu, przerobionego na deski. Drewna, które setki lat przeleżało zatopione w zbiornikach wodnych, bagnach, torfowiskach. Które z czasem przeszło piękna przemianę, jak motyl dojrzewający w kokonie, dzięki zawartym w sobie garbnikom ciemniało wchodząc w reakcję z solami zawartymi w wodzie. Rok po roku, wiek po wieku. Nabierało szlachetności, zmieniało właściwości, barwę - od szarej, przez głęboki brąz aż po intensywną czerń. Twardniało stając się jednym z najwytrzymalszych surowców.

CZARNY DĄB nie został ukształtowany przez człowieka. Tylko przez Czas, Naturę i Biochemię. 


Czarny dąb - o najszlachetniejszym drewnie w Polsce, jak powstaje dąb bagienny, dlaczego nazywany jest polskim hebanem i jaką piękną biżuterię można z niego wykonać - tylko na www.any-blog.pl
NASZYJNIK BLACK OAK - ANY-THING

Przyroda się zmieniała, tereny były zagospodarowywane, powstawały wsie i miasta i zamieniały się w ruiny w najrozmaitszych konfliktach. Rodzili się i umierali królowie i chłopi, zmieniały się granice i tworzyła się historia. A gdzieś pod wodą, pod ziemia cały czas leżał ON.


Wykopywany na przestrzeni wieków dzięki pracy najzdolniejszych rzemieślników zdobił królów i najzamożniejszą europejską szlachtę. Wytwarzano z niego piękną biżuterię, rękojeści, stylowe meble, oryginalne rzeźby, misterne intarsje.


Czarny dąb - o najszlachetniejszym drewnie w Polsce, jak powstaje dąb bagienny, dlaczego nazywany jest polskim hebanem i jaką piękną biżuterię można z niego wykonać - tylko na www.any-blog.pl
NASZYJNIK BLACK OAK - ANY-THING

Wydobyty na powierzchnię był jak królewna na ziarnku grochu. Kapryśny, wymagający, delikatny. Wymagał lat suszenia, cierpliwości, wiedzy i opieki by stać się materiałem idealnym. I najpiękniejszym. I gotowym do dalszej pracy.

Czarny dąb - o najszlachetniejszym drewnie w Polsce, jak powstaje dąb bagienny, dlaczego nazywany jest polskim hebanem i jaką piękną biżuterię można z niego wykonać - tylko na www.any-blog.pl
NASZYJNIK BLACK OAK - ANY-THING
I teraz, kiedy mam go już w swoich rękach, kiedy z nim pracuję, szlifuję, pieczołowicie namaszczam woskami, podaję mu oprawę godną jego piękna - to czuję, że stworzymy związek na lata. Z Nim właśnie.

Już wiecie dlaczego czarny dąb jest taki wyjątkowy.

Poznajcie go bliżej.


Czarny dąb - o najszlachetniejszym drewnie w Polsce, jak powstaje dąb bagienny, dlaczego nazywany jest polskim hebanem i jaką piękną biżuterię można z niego wykonać - tylko na www.any-blog.pl
NASZYJNIK BLACK OAK - ANY-THING


NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco