• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

8 listopada 2015

LENIWA NIEDZIELA czyli PIECZEMY CIASTO

Lubicie leniwe niedziele? Ja uwielbiam i kiedy tylko mogę spędzić ją w ten sposób - spędzam. Dziś nic nas nie goni, mam zamiar leżeć pod kocem, grzać się w cieple kominka, czytać książkę, oglądać a dziećmi i filmy i poserfować po sieci. Rano szybka wyprawa na giełdę staroci, a potem już tylko dobre jedzenie i lenistwo. Potrzebuję takich dni, zwłaszcza, że ostatnio nawet weekendy były pracowite i intensywne. Dopadły nas pierwsze sezonowe choróbska (niestety znów angina), więc z dziećmi będziemy okupować kanapę, podczas gdy mąż i tata spędzi dzień bardzo aktywnie i na sportowo. Dla każdego coś dobrego!
A dla spragnionych słodkości i dobrego deseru - porcja zdjęć z przygotowania tarty z granatem - prawdziwa bomba kaloryczna! Za to bez glutenu i z bombą witaminową w postaci granatu rzecz jasna. Owoc ten okazał się być tak fotogeniczny, że zasłużył na sesję. 
Chcecie przepis? Proszę bardzo!


Ciasto do tarty to moja własna bezglutenowa wariacja na ten temat, a bazą jest przepis na tartę czekoladową Mistrza Pawła Małeckiego z książki "Cukiernia Lidla" (str. 44) - nadal uwielbiam z niej korzystać! Takie ciasto zawsze mam w domu, bo przygotowuję je z żółtek, które zostają po zrobieniu bezy. Trzymam dwie porcje w zamrażalniku i wykorzystuję gdy nachodzi mnie ochota na szybkie ciasto. wystarczy dodać dowolny krem z owocami lub masę serową z sernika na zimno - i gotowe!

Forma do tarty o średnicy ok 20 cm:
100 g masła
3 żółtka
30 g gorzkiego kakao
30 g cukru pudru (czasem zastępuję łyżką miodu)
150 g mieszanki bezglutenowej (najczęściej mieszam mąkę gryczaną z ryżową, dodaję też kokosową). Glutenożercy mogą po prostu dodać mąkę pszenną) 
szczypta soli

Ciasto zagniatamy i mrozimy - do wykorzystania. A jeśli chcemy wykorzystać od razu to schładzamy w lodówce około godziny. Wykładamy formę na tartę, nakłuwamy widelcem i pieczemy w 180 stopniach (z termoobiegiem) ok 10-13 minut.
Tym razem na upieczonej tarcie wylądowała ubita kremówka z odrobiną cukru-pudru i owoce granatu. W sezonie bardzo polecam porzeczki - genialnie przełamują słodycz ciasta!
Smacznego!
I pozwólcie sobie dziś na choć odrobinę lenistwa, co? A może opowiecie mi jak minął Wam ten dzień?

                                                                                                                PODPIS

11 komentarzy:

  1. cudowne są takie dni, kiedy nic nie TRZEBA i nic nie MUSZĘ. korzystajmy! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest! nie zdarzają się zbyt często, więc tym bardziej trzeba wykorzystać je do ostatniej minuty :)

      Usuń
  2. Chętnie skorzystam z Twojego przepisu :) Leniwa niedziela ? - jedna z największych przyjemności, jaką znam ;) Pozdrawiam - M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby więcej takich niedziel! I częstuj się przepisem, mam nadzieję, że ciacho posmakuje

      Usuń
  3. Ja mam czasem problem, żeby w weekend wyhamować po codziennym galopie... strasznie tego nie lubię. :-)
    Tart wygląda pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak przez większość weekendów, zawsze jest coś do zrobienia...takie czasy

      Usuń
  4. Wygląda smakowicie. Wypróbuję ją dziś, w leniwą środę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam granat, A ciasto z nim wygląda świetnie i myślę, że tak samo smakuje. Muszę obowiązkowo to wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Granat w połączeniu z bitą śmietaną to jest strzał w dziesiątkę. trochę zastępuje mi ukochane połączenie śmietany z porzeczkami :)

      Usuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco