• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

6 lutego 2015

ZPT czyli moje małe DIY

Kochani , niedawno zapowiadałam zmiany na blogu. Mam nadzieję, że moja dzisiejsza propozycja przypadnie Wam do gustu, a dla mnie będzie wyzwaniem, które zmobilizuje mnie do pisania, tworzenia, kreatywności i nauki fotografii. Chciałabym zachęcić Was do samodzielnego tworzenia dekoracji w Waszych domach. Dekoracji, które nie wymagają dużych nakładów czasu, pieniędzy ani wybitnych zdolności plastycznych. Dekoracji, które powstaną w kilkanaście minut i będą piękną ozdobą.

Dzisiejsza moja propozycja to ORIGAMI i bardzo popularne ostatnio geometryczne wazony czy pojemniki. 



Gotowi?
W takim razie przygotujcie sobie:
  • karton (formatA4) w dowolnym kolorze
  • nożyczki
  • komputer i drukarkę do wydrukowania szablonu
  • linijkę
  • ołówek
  • cienkie szydełko lub dużą grubą igłę



Na początku drukujemy wybrany szablon. Metodą prób i błędów stworzyłam dla Was pięć szablonów, od najprostszego do bardziej skomplikowanego. Zacznijcie od najprostszej wersji, a gwarantuję, że godzinę później złożycie wersję najtrudniejszą. Postaram się poprowadzić Was krok po kroku.



  1. Wycinamy wydrukowany na kartce A4 szablon



2. Odrysowujemy na brystolu / kartonie kontury wyciętego szablonu i zaznaczamy wszystkie miejsca przecięcia się linii na konturze



3. Łączymy ołówkiem punkty na odrysowanym konturze - powstaje nasz szablon




4. Wycinamy gotowy szablon

Jeśli mamy możliwość drukowania na grubszym papierze możemy pominąć kroki 2-4 i wydrukować gotowy szablon na przyciętym do formatu A4 kartonie. Oczywiście, jeśli jest on czarny praca wstępna nas nie ominie :)



5. Wszystkie linie zaznaczone na gotowym szablonie zaznaczamy od linijki szydełkiem lub grubą igłą (lub główką szpilki). Dzięki temu nasze zagięcia będą precyzyjne. To najważniejszy punkt, od którego będzie zależał efekt końcowy. Robimy to najdokładniej jak się da.



6. Zaginamy karton wzdłuż wszystkich zaznaczonych linii. Pomagamy sobie linijką,by zagięcia były dokładne.



7. Teraz już tylko sklejamy brzegi kartonu ze sobą - uwierzcie mi - kształt wazonu układa się przy tym sam. Nie trzeba wkładać w to żadnego wysiłku. Kleimy mocnym klejem (np szkolnym) lub dwustronną taśmą klejącą.



 I gotowe. 




10 minut i mamy modny dodatek do naszego domu...a kiedy nam się znudzi...po prostu go wyrzucimy...i zrobimy sobie inny :)




Kto podejmie wyzwanie?



Mam nadzieję, że nasze Zajęcia Praktyczno-Techniczne przypadną Wam do gustu, bo moja głowa jest już pełna kolejnych propozycji - origami i nie tylko!

Wybaczcie wszelkie niedociągnięcia, zwłaszcza przy fotografii. Nadal nie odzyskałam sprawnego aparatu i ostrość ustawiam tylko ręcznie, a przy zdjęciach z samowyzwalaczem nie jest to takie proste :)

Miłego weekendu - i koniecznie znajdźcie chwilkę na zabawę z papierem i formą!

49 komentarzy:

  1. takie proste a jaka piękna dekoracje można uzyskać, świetny pomysł, ja na pewno spróbuję :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszka to właśnie cała magia origami. Proste szybkie do wykonania i piękne...

      Usuń
  2. świetny pomysł! ja mam zawsze problem z orgiami, nigdy mi nie wychodzi, ale Twoich propozycji z pewnością spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj koniecznie. Są na prawde łatwe, bo praktycznie nie ma tu żadnego składania, tylko wycinanie i zaznaczanie

      Usuń
  3. Super! I jak ładnie pokazane!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł. Pokazałaś wszystko dokładnie jak to zrobić za co dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę! Mam nadzieję, że i u Ciebie zagoszczą :)

      Usuń
  5. Od dziecka uwielbiałam origami, chyba czas sobie przypomniec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też!!! Pamiętam nawet okładkę mojej książki i składaniu i pierwszy "bukiet kwiatów" na dzień mamy :)

      Usuń
  6. Mój syn ostatnio bardzo polubił origami, więc jestem w temacie, ale bardziej zwierzęcej :D. Wazonik świetny, pomysł super!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacja !!!! dzięki aniu :D świetne

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowite, przepiękny efekt. Podziwiam :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w odwiedziny, Agness :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu rewelacja! Wyglądają z daleka jak ceramiczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak Aniu :) jeszcze spróbuję spryskać je błyszczącym lakierem dla utrwalenia i spotęgowania efektu :)

      Usuń
  10. Super!!! Jestem pod wrażeniem, jak pieknie wyszło.
    Muszę sama spróbować :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie!! To świetna zabawa, a afekt wart poświęcenia tych paru minut

      Usuń
  11. Świetne, z pewnością skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł, ale chyba nie mam cierpliwości do takiego składania :D hah

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ada, tu nie ma żadnego składania, bo po odpowiednim zaznaczeniu karton składa sie sam :)

      Usuń
  13. super pomysł! Bardzo mi się podoba ten post. Na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudownie to wygląda! Najczęściej poddaję się po pierwszej porażce, ale teraz postaram się sprostać zadaniu. Trzymaj kciuki, by wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Super mój syn tez składa tylko bardziej w temacie zwierząt a to trzeba spróbować dekoracja inna niż sklepowa zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniu :)
    nie w moim stylu, ale genialne :)) chylę czoła :)) masz Aniu talent :))
    pozdrawiam serdecznie
    Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Fajnie, że można uslyszeć miłe słowo, nawet jeśli styl inny.

      Usuń
  17. Bardzo dobry opis. Od razu spróbowałam z dziećmi zrobić coś podobnego. Trochę modyfikowaliśmy, bo nas korciło. Możliwości jest naprawdę dużo. Dziękujemy za świetną inspirację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromną zaletą tych wazonów jest mnogość wariantów...można tworzyć na prawdę duże i na pozór skomplikowane bryły dodając tylko ilość trójkątów :) Tu ograniczyłam się do rozmiaru A4, żeby łatwiej było wydrukować i zacząć...ale rysując bezpośrednio na brystolu nie ma ograniczeń :)

      Usuń
  18. wow! świetny pomysł! muszę spróbować...
    moja szwagierka byłaby zachwycona!
    dzięki!

    http://poligon-domowy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobry pomysł! Myślisz, że w podobny sposób udałoby się zrobić osłonkę na doniczkę? Pewnie przeba przedłużyć wzór, prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola - na pewno! Też będę próbowac - tak jak piszesz - dodać trójkatów symetrycznie w poziomie

      Usuń
  20. rewelacja!! podzialam i ja:-) poszukuje wzoru origami na lampe a wlasciwie klosz na lampe sufitowarobiłas moze?
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę szukać i próbować - jeśli się uda będzie post ZPT:)

      Usuń
  21. Wiesz co, jak zobaczyłam pierwsze zdjęcie to w życiu bym nie pomyślała, że są z kartonu!!! Świetnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda? Spryskam je jeszcze błyszczącym lakierem i zobaczymy jaki będzie efekt :)

      Usuń
  22. Zajęcia Praktyczno-Techniczne, fajnie to nazwałaś :) Już widzę, że mi baaaardzo przypadną do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taki ukłon w stronę języka polskiego i moich szkolnych czasów - my też mamy ładne określenia, nie tylko DIY :)

      Usuń
  23. jestem w szoku, że tak prosto można to zrobić! i pełna podziwu dla pomysłu :) na pewno przy odrobinie czasu zabiorę się za zrobienie podobnych, bo od roku czaję się na prawdziwe doniczki/wazony w tych kształtach i nie mogę znaleźć (albo mogę, ale są kosmicznie drogie:/). super! :) gratuluję jeszcze raz pomysłu i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco