• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

18 września 2014

Lato w pełni..

Wieczory już chłodne, poranki zamglone. Pająki rozwieszają swoje koronkowe sieci gdzie tylko mogą w ogrodzie...och, nie polubię ich nawet za te misterne dzieła...
W domu pachnie korzenną zupą dyniową, dzień kończy się za szybko...

Ale nie, nie, nie....to jeszcze lato. I to jakie piękne. Dojrzałe. Wrześniowe. 
Wciąż jest za oknem. Wciąż kwitną róże, hortensje, trawa nie traci zieleni...
Tylko powietrze rześkie bardziej zapowiada jesień. 

Piękne mamy lato w tym roku!










Niewiele było mnie w ogrodzie w tym roku. Przyznaję. Nie jest dopieszczony jak dawniej, Żyje trochę swoim życiem. Ale dobrze sobie radzi. praca włożona przy jego powstawaniu procentuje. Rośliny kwitną, pięknieją i rozrastają się. Ogród staje się przytulną oazą. I przymykam oko na skrzyp, z którym nie wygram...może odpuści mi w przyszłym roku?

25 komentarzy:

  1. Mimo tego co piszesz, ogród jest piękny :) Rośliny bujnie kwitną, zdaje się, że nie przygotowują się jeszcze do jesieni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieskromnie powiem, że wiem :) Nie twierdzę, że nie jest piękny... ja kocham go w każdej postaci...nawet z chwastami

      Usuń
  2. Piękny, naprawdę piękny ogród :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, skrzyp, znam ten ból !!!!!
    Jest piękny, i uwielbiam te zakola, łuczki, cudnie !!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :* Dziękuję... mnie cieszy ogromnie, tym bardziej, że wszystko tam zrobiliśmy sami. Od kopania i kostek począwszy na sadzeniu i pielęgnacji skończywszy...jeszcze pamiętam jak przekopywałam to wszystko i woziłam taczki z ziemią...dziesiątki taczek...

      Usuń
  4. cudne lato jeszcze u Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejny rok wrzesień jest łaskawy, prawda? Uwielbiam ten miesiąc (nie żeby dlatego, że mam w nim urodziny czy rocznicę ślubu :P)

      Usuń
  5. Piękny ogród ..miłego kosztowania ostatnich promyków tegorocznego słońca..

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie u ciebie i lato niech trwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak!!! tyle jeszcze jest do zrobienia...no i pogoda idealna na aktywności na dworze

      Usuń
  7. Ogród jest piękny i nie widzę zaniedbania z Twojej strony:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego właśnie nie wstawiam zdjęć z chwastami w roli głównej :)

      Usuń
  8. Taki ogród to moje marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. TO JEST NIEDOPIESZCZONY OGRÓD???!!! chyba żartujesz... jest absolutnie przecuuudowny!!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Na prawdę...nie przycięłam iglaków i nie formowałam ich w tym roku...ale może jeszcze zdążę...chwastów też więcej niż zwykle....ale nie jest źle :)

      Usuń
  10. Melduje sie po raz pierwszy! Widząc ogród , nie mogłabym nie napisać ;). Cudny jest! właśnie cos takiego planuję! Ile mają tuje i jaka to odmiana? u mnie cos wolno rosną( a może wcale nie wolno, tylko ja bym chciała żeby rosły jeszcze szybciej;)). jak dbasz o hortensje? stała podczytywaczka- Patrycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrycja, tuje to tuje kolumnowe, nasze mają sześć lat, sadziliśmy sadzonki ok 50 cm. Teraz drugi sezon już przycinamy je od góry i ładnie się zagęszczają. Gdybym mogła sadzić raz jeszcze sadziłabym szmaragdy, bo nie owocują jak kolumnowe, a ich owoce śmiecą brzydko.
      Hortensje, daje im tylko obornik granulowany i podlewam przy upałach.

      Usuń
  11. PS. co ta za trawa między hortensjami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trawka to miskant variegatus (ten jaśniejszy) i dalej miskant gracillimus (ciemniejszy i z cieńszymi źdźbłami)

      Usuń
  12. Piękny ogród! W moim ciągle borykam się ze szkodnikami, jak nie kret, czy nornica, to pies "podlewający" moje roślinki. Ale daję radę! :)

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco