• Pinterest
  • Facebook
  • Instagram

7 kwietnia 2011

Małe przemiany i znów słodko...

Przygotowania do Świąt powolutku powlutku - zgodnie z obietnicą - posuwają się do przodu, bez nerwów i stresu. posiałam rzeżuchę (chyba za gęsto), której pilnuje tymczasowo Matusiowa ptaszyna...



Kuchenny parapet troszkę się zazielenił i zmienił w zapachowe szaleństwo:)



Ale miało być o przemianach...
Przemienił się ostatnio nasz kuchenny - i nie tylko - pomocnik, czyli nieoceniony stołek bekvam - oczywiście z ikei:) Stołek i owszem często pozował z ceglaną ścianą, choć używany często i intensywnie (wzrostem nie grzeszę) "lekko" się przybrudził...
W ruch poszła szlifierka, potem małe bielenie,  ścieranie, następnie "brudzenie" orzechową bejcą i na koniec malowane (ręcznie!) napisy i bezbarwny lakier dla ochrony przed kapciochami:)

I oto jest i cieszy jeszcze bardziej.



 

Pozuje też z wiosenną dekoracją:


I z domowym masłem orzechowym:



Przepis odnalazłam rzecz jasna w czelusciach internetu i blogów, pochodzi ze strony Just My Delicious

MASŁO ORZECHOWE:

Składniki na słoiczek  (250ml):
• 150g orzeszków solonych z puszki

• 100g chałwy waniliowej

• 1 łyżka masła

Orzechy zblenderuj na mączkę, w której jednak będzie odrobina większych kawałków. W miseczce rozdrobnij widelcem chałwę. Dodaj do niej orzeszki i masło. Całość wymieszaj dokładnie na zwartą masę... tak, np. widelcem :)

Zmiksowałam z 2 łyżkami masła, żeby było bardziej kremowe...smakuje idealnie, Tuska wcinała na kolację aż miło, a w planach już ciasteczka z orzechową nutą:)



Miłej środy i pamiętajcie, że dziś Światowy Dzień Zdrowia, więc trzymajcie się zdrowo, a ja z tej okazji lecę do okulisty z Księciuniem:(


11 komentarzy:

  1. Mmm, masło orzechowe... musi być pyszne. Stołeczek to sprytny mebelek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stolek zmienilas w prawdziwe cudenko, podoba mi sie kolor i te numerki po prostu rewelacja.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. super napisy na stołku
    a już miałam Cię molestować o szablony, a tu rękoczyny :)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. No te napisy wyszły ci idealnie! Znam ten stołek ;) ale po przeróbce wygląda dużo lepiej - klimatycznie. Przepis na masło orzechowe już zapisany, na pewno wypróbuję.

    Ps. Jak dobrze, ze mi przypomniałaś, ze trzeba rzeżuchę posiać ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu, pięknie wyszedł stołeczek, napisy pierwsza klasa, podziwiam naprawdę :) dziękuję za maila :)
    pozdrawiam cieplutko
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny stołek, pasuje do twoich wnętrz :)) Super przepis na masło orzechowe, nie omieszkam wypróbować! :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Kapitalnie przerobiłaś drabiniaka:) I dzięki za przypomnienie - rzeżuchy nie podlałam, ups!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu super wyszedł stołeczek ;) Piękne dekoracje wiosenne u Ciebie ;) wiosna w pełni ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Stoleczek super:) a z przepisu na maslo orzechowe na pewno skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale mi narobiłaś apetytu tym masłem orzechowym:))) Bardzo pomysłowa dekoracja na stołeczku:)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie z numerkami na schodkach a masełko orzechowe wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń

NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco